<$BlogRSDUrl$>

Perşembe, Mayıs 06, 2004

Osmanlılar ve Bilim, Apo ve Marduk 

İstanbul'da IRCICA'nın başkanlığını yapan ve Osmanlı Bilim Tarihi üzerine çalışmalarıyla tanınan, ayrıca hükümet tarafından İKÖ Genel Sekreterliği için aday gösterilen, Mısır doğumlu Prof. Dr. Ekmeleddin İhsanoğlu'nun Osmanlılar ve Bilim adlı eseri üzerine bir değerlendirme yazısı okudum. Yazar, kitabı okumanın yanısıra İhsanoğlu'yla görüşmüş de.

Burada Abdullah Öcalan'ın (avukatları ile?) yaptığı 7 Nisan 2004 tarihli görüşmenin notları var. Apo'nun "kadın" ve "türban" hakkındaki şu sözleri bana ilginç geldi: "Atatürk’ün kadın şeyini küçüksememek lazım. Atatürk’le çok uğraştılar. Halen türbanı dayatıyorlar. Basit ele alıyorlar. Türban Atatürk’ün kadın özgürlük çabasına bir darbedir." Bir de şurası var: "Ben kendi kendime yetebiliyorum. Tanrısal yalnızlığı yaşıyorum. Kutsal bir yalnızlık bu benim kimseye ihtiyacım yok. Sizinle de saygımdan dolayı görüşüyorum. Benim adıma tanrısallık yolunda olanlar ancak yürürler, kimse kendini kandırmasın. Bütün kutsal kitapları çözdüm. İngiliz’in yazdığı mektubu okudunuz mu? Braudel meşhur bir tarihçidir, bu konuları iyi işliyor. Foucoult, Wallerstein, hatta Nietsczhe gibi filozoflar oldukça önemli, bunlar okunmalı. Saygı duyuyorum. Çizgim güçlü, tarih bilincim üst düzeyde, dünyanın önünde. PKK bunu çözmüş mü? Devlet bile ciddiyetle yaklaşıyor, bir haftadır savunmamı inceliyor. İleride işleyecek. Beni böyle kullanmak yok. Öcalan ciddi adam. Siz de takip edeceksiniz. Bunlar üzerinden geçiyor. Düşünce fırtınası yaratmalısınız. Bir araştırmacı, tanımıyorum kimdir, anlıyor. Benim partili yoldaşlarım anlamıyor. O kadar çözümleme yaptım, bir kitap bile yok. Bunları takip edin."

Türkiye'de son günlerde bir "Marduk" ve "2012" muhabbetidir, gidiyor. Burak Eldem'in 2012 Marduk'la Randevu adlı kitabı bir anda çok konuşulur oldu. Burak Eldem, bir TV programında, Engin Ardıç'ın Zechariah Sitchin adlı bir yazardan sözettiğini okuduğunda, hemen Amazon'dan Sitchin'in kitaplarını istettiğini söylemişti. Dolayısıyla, Burak Eldem'in, Amazon'da, Sitchin'in kitaplarıyla ilgili bir rehberinin olmasına şaşmamak lazım.

Yılan hikayesine dönen YÖK yasa tasarısında iş yine geldi, OÖBP katsayı tartışmasına dayandı. Bu konuda Mehmet Tezkan'ın dünkü yazısını beğendim. Ancak bugünkü yazısına katılmıyorum.

|

This page is powered by Blogger. Isn't yours?